• darkblurbg
  • darkblurbg
  • darkblurbg

3 Tips om beter te slapen

Gepubliceerd op: 24-06-2018

In dit artikel vind je drie tips om beter te slapen. Begin goed de volgende dag door voldoende nachtrust. Wij van Achilles personal gym helpen je graag op weg met wat tips!

Tips om beter te slapen 1: GEEN BLAUW LICHT MEER

Kijk geen tv meer en gebruik geen mobieltje meer tenminste 30 minuten voor je gaat slapen. Lees liever een boek voor het slapen of kruip nog even gezellig tegen je partner aan.

Voeg daarnaast handige apps toe indien je gedwongen bent om tot laat achter de laptop of telefoon te zitten.

Twilight/Flux zijn twee handige apps die ervoor zorgen dat het blauwe licht word gefilterd!

Ook is het tegenwoordig bij brillen mogelijk om blauwe lichten te dempen.

Tips om beter te slapen 2: SLAAP OP VASTE TIJDEN

Mensen zijn gewoonte dieren en ook qua slapen is het slim om op vaste tijden te gaan slapen. Je lichaam houdt van regelmaat, alle hormonen kunnen zich dan volgens een vast patroon gedragen en ook mentaal weet je waar je aan toe bent.

Voldoende slaap zorgt er ook voor dat de kans op blessures aanzienlijk word verlaagd.

Weer een handige app die jou inzicht kan geven of je voldoende kwaliteit slaap behaald is de app: "sleep cycle".

Tips om beter te slapen 3: VERDUISTER DE KAMER

Licht zorgt voor de aanmaak van serotonine. Serotonine regelt je stemming en dat je wakker bent. Serotonine wordt als het donker wordt omgezet in het slaaphormoon melatonine.

Zorg daarom dat je de slaapkamer goed verduisterd. Denk hierbij niet alleen aan de gordijnen maar ook de apparaten die licht geven in de kamer.

Helaas zijn hier geen apps voor dit zul je geheel zelf moeten doen.