De kracht van verlangen

Wat is de kracht van verlangen

Een sterk verlangen zorgt voor een grote kracht aan energie die je zal helpen door de moeilijke periodes tijdens de uitdaging om je nieuwe werkelijkheid te creëren. Ik ga je precies uitleggen hoe je een diep verlangen kunt creëren en hoe je dit zo duidelijk mogelijk kan vormen voor jezelf.

Als ik kijk naar de mensen die bij mij zijn langs geweest om aan hun mentale en fysieke gezondheid te werken, dan zijn er maar weinig mensen die hun doel in één keer perfect konden formuleren en dat is heel logisch. Wat ik hiervoor doe om erachter te komen wat iemand echt wil is dat ik de volgende vragen stel om verduidelijking te krijgen.

Wat is je doelstelling blijft altijd de start en als antwoord kan dan bijvoorbeeld zijn: “ik zou wel willen afvallen”. Dit is een erg breed antwoord en de daarom is de doorvraag die je jezelf wilt stellen hoeveel wil je precies afvallen en is er een moment in je leven geweest dat je jouw ideale gewicht hebt gehad. Nu word het al een stuk specifieker, omdat je aan de tijd gaat denken waarbij je wellicht op je ideale gewicht zat. Ben je nog nooit tevreden geweest met je gewicht, lichaam of mentale gezondheid dan is dat ook waardevolle informatie om met de laatste vraag duidelijkheid te krijgen in je doel.

Als je inderdaad tevreden bent geweest op een moment in je leven met je mentale en fysieke gezondheid wil ik je vragen om het gevoel en de persoon die je was zo duidelijk mogelijk te omschrijven. Nog niet eerder zo tevreden geweest als dat je hoopt te bereiken, dan is dat helemaal niet erg! Ik wil dat je dan je doel omschrijft met het gevoel en de mentale en fysieke kracht die je wilt behalen uit je doelstelling.

De methode om verlangen naar werkelijkheid te krijgen bestaat uit zes concrete en praktische stappen.

  1. Beschrijf je doelstelling zoals hierboven en noteer het voor jouw zo nauwkeurig mogelijk                                                                                                                          Denk aan wat er beter word: lichaam, conditie, relatie, zelfvertrouwen, kracht of mentale gezondheid
  2. Bepaal exact wat je ervoor overhebt in ruil voor het doel dat je wilt behalen. (alleen de zon gaat natuurlijk voor niets op)  Probeer aan te geven dat je bijvoorbeeld dagelijks bereid bent om aan je doel te werken voor een bepaalde hoeveelheid tijd en wat je bereid met om te laten voor het bereiken van je doelstelling. Iedere dag alcohol drinken terugbrengen naar in het weekend een maximaal aantal glazen kan een mooie ruil zijn voor een betere mentale en fysieke gezondheid.
  3. Noteer de datum dat je de doelstelling wilt hebben behaald. Maak het realistisch 20kg afvallen in 3 maanden tijd is niet heel realistisch en tevens ongezond.
  4. Beschrijf nu deze drie stappen in een verklaring laat niks achterwegen en probeer na een maand er nog eens op terug te kijken of het nodig is om je doel aan te passen.
  5. De laatste stap is het hard op oplezen van je verklaring. Zorg er eventueel voor dat je de doelstelling duidelijk in het zicht hebt in je kamer of op de spiegel waar je altijd je tandenpoetsen. Uitgaand van dat je je gebit goed onderhoud kun je jezelf herinneren als ik ga tanden poetsen, dan lees ik hard op mijn verklaring voor. Mijn advies is om dit dus tweemaal per dag te doen in de ochtend en avond (net als dat je dat ook zou moeten doen met tanden poetsen). Doe dit op de manier alsof je het doel al bereikt hebt en visualiseer de persoon die je dan bent.

Dit is één van de krachtigste methodes om je onderbewustzijn voor je te laten werken en maximale resultaten te behalen. Jezelf constant herinneren aan je doel zal je helpen gedurende dag bewustere keuzes te maken en het proces een stuk natuurlijker te laten verlopen.